Un fabricant de productes de detergència de la província de València que disposa d’una planta d’osmosi inversa de 8 m³/h per al seu procés productiu es trobava amb un important problema operatiu.
Un fabricant de productes de detergència de la província de València que disposa d’una planta d’osmosi inversa de 8 m³/h per al seu procés productiu es trobava amb un important problema operatiu.
Les pèrdues de cabal d’aigua osmotitzada de la seva planta eren molt freqüents i transcorrien molt poc temps després de fer una neteja química de les membranes.
L’única manera de garantir el cabal requerit per a la producció era integrar en el seu programa de manteniment la realització de neteges de membranes de la seva planta d’osmosi inversa cada 3 mesos, i un canvi complet de membranes anual.
Els fenòmens que habitualment provoquen embrutament de les membranes d’osmosi inversa i per tant, pèrdua de cabal de producció d’aigua osmotitzada o empitjorament de la qualitat del permeat són:
En aquesta situació ODYL, S.A. va procedir a fer una autòpsia de membranes per estudiar l’origen dels problemes de cabal de la planta:
Després de les proves realitzades, es determinà que l’origen del problema era un excés de ferro en l’aigua d’aportació, i es millorà el pretractament amb:
La inversió que la millora del pretractament suposà es va amortitzar en un termini <16 mesos, ja que les neteges de membranes passaren a ser anuals, i el canvi de membranes cada 3-4 anys.
ODYL, S.A.
Pol. Ind. Can Bernades-Subirà
C/ Maresme 19
08130 Santa Perpètua de Mogoda
Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.